
Пловдив влезе в две класации за най-добри места за правене на бизнес
Статия от: banker.bg
Автор: Евгений Натов
Линк към статия
Пловдив е един от десетте най-добри средно големи града на бъдещето в глобалната класация на „Файненшъл Таймс“. Градът попада в две от класациите на престижното бизнес издание – за стратегическо привличане на инвестиции и за ефективност на разходите, съобщават от общината.
В класацията за тази година бизнес анализаторите на изданието са сравнили 116 средно големи града (с население до 8 млн. жители) от цял свят по над 90 критерия, за да излъчат победителите. Основните показатели са: икономически и демографски фактори, човешки ресурси и качество на живот, ефикасност на разходите, свързаност, благоприятна среда за развитие на бизнеса и други.
„Пловдив предоставя високо качество на живот и добре развита икономика, което е привлекателно за инвеститорите и попадането ни в престижната класация е очаквано. Общината в момента работи по проекта на сертифициран от държавата инвеститор клас А, като постоянно водим преговори с потенциални инвеститори“, отбелязва кметът Здравко Димитров. Към момента в Пловдив се реализират публични инвестиции в инфраструктура за над 500 млн. лева. Очакванията са с тях да се гарантира устойчивото развитие на региона, да се подобри бизнес климата и градът да стане още по-привлекателен.
Пловдив е единственият град в България, попаднал в Топ10 на престижната класация заедно с Монреал (Канада), Лион (Франция), Пърт (Австралия), Базел (Швейцария), Билбао (Испания), Йокохама (Япония) и други.
Пловдив се наложи като най-големият индустриален център в страната, а „Тракия икономическа зона“ е една от най-големите зони в Югоизточна Европа. В нея произвеждат стотици български и международни компании с инвестиции на зелено за над 2 млрд. евро през последните 15 години.
Според заместник-кмета по Бизнес развите в общината Стефан Стоянов Пловдив и регионът продължават да са гореща дестинация за инвестиции и индустриалните зони и услугите ще продължат да се развиват, дори и във времена на криза. Навлизането на нови български и международни инвеститори продължава активно дори и през тази година.
Печатното издание fDi Intelligence достига до над 15 000 абонирани корпоративни и трансгранични инвестиционни специалисти по целия свят, както и до хиляди потребители онлайн, което дава на Пловдив и региона изключителната възможност да се отличи като топ дестинация за бизнес инвестиции, подкрепена от издание с висок международен авторитет – едно забележително и важно постижение по време на пандемичната криза.